پیشنهاد سردبیر

سید حسن خمینی در واکنش به حادثه تروریستی لبنان، با بیان اینکه در زمان داعش صهیونیست‌ها با خیال راحت زندگی کردند و بعد از آن هم با همکاری حکام عرب به دنبال پیمان ابراهیم رفتند، گفت:چند نفر دیگر باید کشته شوند که حکام ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند

در واکنش به حادثه تروریستی لبنان؛ سید حسن خمینی: چند نفر دیگر باید کشته شوند تا حکام عرب ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند؟

حجت الاسلام سید حسن خمینی عصر امروز(چهارشنبه) در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهل تسنن سراسر کشور طی سخنانی با اشاره به یکی از وصایای منقول از امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه، گفت: ایشان مسلمانان را به پیوند خوردن با هم، بذل و بخشش و پشت نکردن به هم توصیه می‌کنند. افراد جامعه اسلامی باید مراقب باشد که به هم پشت نکنند و موضوعی مهم تر از این در امت اسلامی وجود ندارد. معیار وحدت در جهان اسلام امروز موضوع فلسطین است.

وی با بیان اینکه واقعه تلخ دیروز در لبنان برای شیعیان بود، افزود: اما همین شیعیان برای ملت فلسطین که سنی هستند می‌جنگند. نماد وحدت در امت اسلامی موضوع فلسطین است. اگر پیامبر(ص) امروز در میان ما بودند، از ما گله می‌کردند که این غیرت را نداشتیم تا در این سرزمین کوچک از زنان و مردان و کودکان در مقابل رژیم اشغالگری که حتی به قانون های خود پایبند نیست، دفاع کنید.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) بیان کرد: مسلمانان خودشان اندک نیستند، اما کثرت دشمن دارند. در این شرایط نقطه‌ای به اندازه نصف شهر تهران یک سال است که شبانه روز بمباران می شود. وحدت یعنی امروز نباید این اتفاقات رخ می‌داد.

سید حسن خمینی اظهار کرد: اینکه در ظاهر هرکدام ما دنبال مذهب‌مان می‌رویم دروغ است، بلکه دنبال منیت خودمان می‌رویم. اتفاقی که در غزه رخ می‌دهد نتیجه ستیزهای ماست. البته نمی‌خواهم بگویم یک طرف گناهکار است و طرف دیگر گناهی ندارد.

وی، با اشاره به تعبیر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که رهبر انقلاب آن را به کار بردند، تصریح کرد: در زمان داعش صهیونیست ها با خیال راحت زندگی کردند و بعد از آن هم با همکاری حکام عرب به دنبال پیمان ابراهیم رفتند. چند نفر دیگر باید کشته شوند که حکام عرب ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند!؟

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: رسیدن به وحدت در صورتی امکانپذیر است که هر دو طرف دست دوستی و وحدت به سمت همدیگر دراز کنند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه نباید از شهادت‌ها ترسید، اظهار کرد: جنگ‌ها یک روز «بدر» دارند و روزی «احد» و گاهی امثال جناب حمزه (ع) هم به شهادت می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.